این ۷ ترفند به شما کمک می­‌کنند که در عرض یک هفته هر زبان جدیدی را که دوست دارید بیاموزید

این ۷ ترفند به شما کمک می­‌کنند که در عرض یک هفته هر زبان جدیدی را که دوست دارید بیاموزید

برچسب ها: , , , , , , ,

 

 

 

 

اختصاصی موضوع آزاد:
بسیاری از افراد ترجیح می­‌دهند برای یادگیری یک زبان جدید به کشوری بروند که با آن زبان صحبت می­‌کنند زیرا فکر می­‌کنند این بهترین روش برای آشنایی با یک زبان جدید است اما ما در این مطلب می­‌خواهیم ترفندهایی را به شما آموزش دهیم که به یادگیری زبان جدید در مدت زمان کوتاه کمک قابل توجهی می‌کند.
شاید فکر کنید یادگیری یک زبان جدید در طول یک هفته غیرقابل قبول است اما در این زمینه دو برادر دو قلو به نام­‌های متئو و مایکل یولدن توانسته اند موفق شوند و زبان ترکی را در عرض یک هفته یاد بگیرند آن­ها برای اینکار روزانه ۸ ساعت به مطالعه در ارتباط با زبان جدید پرداختند و هر گونه کار روزمره را کنار گذاشتند. در ادامه به پیشنهادها و راز و رمز موفقیت این برادرهای دوقلو می­‌پردازیم.

۱- هدف‌تان را تبیین کنید
اولین کاری که شما نیاز دارید که انجام دهید مشخص کردن هدف‌تان از یادگیری زبان جدید و سپس برنامه ریزی بر اساس آن اهداف است، یکی از اهداف این دوقلوها گسترش اطلاعات عمومی شان بوده و در محل زندگی این دوقلوها هم حدود ۳۰۰ هزار نفر مهاجر ترک وجود داشته که این هم دلیلی بر یادگیری این زبان و آشنایی بیشتر با آنها بوده است.

۲- ارتباط بیشتری با زبان برقرار کنید
یکی از موثرترین راه­‌هایی که شما را با زبان جدید بیشتر آشنا می­‌کند این است که کلمات و جملات جدید را جایی قرار دهید که در معرض دیدتان باشد، دوقلوهای متئو و مایکل هم در قسمت­‌های مختلف خانه نوشته­‌هایی را قرار داده بودند که عمدتا جلوی دیدشان بود و برای انجام هر کارشان سعی می­‌کردند که اسامی آن­ها را از فرهنگ لغت ببینند و این کار کمک می­کرد تا در طول یک ساعت حداقل ۳ کلمه جدید را یاد بگیرند.

۳- با یک نفر در این زمینه همراه شوید
برای آنکه انگیزه بیشتری در یادگیری یک زبان جدید داشته باشید می‌­توانید از کمک دوستان و یا اعضای خانواده که آنها هم می­‌خواهند این زبان را بیاموزند استفاده کنید، این دو برادر در این زمینه بسیار موفق بودند و بسیاری از کارها را با کمک هم انجام می‌­دادند برای مثال یادگیری را تقسیم کرده و از هم سوال می­‌پرسیدند.

۴- انگیزه‌­هایتان را مشخص کنید
شما باید بتوانید چیزهایی را که به شما انگیزه بیشتری برای ادامه کار را می­‌دهند شناسایی کنید برای مثال از لغاتی که آموخته اید استفاده بیشتری کنید تا انگیزه بیشتری پیدا کنید، این دو برادر برای استفاده از این لغات به محله­‌ها و فروشگاه­‌های ترک زبان می­‌رفتند و از کلماتی که آموخته بودند استفاده می­‌کردند.

۵- زبان جدید را قورت بدهید
یکی از موضوعاتی که می­‌توان از یادگیری زبان توسط برادران دوقلو آموخت این است که آنها در همه قسمت­‌های زندگی­شان مثل غذا خوردن، گوش دادن به موسیقی، دیدن فیلم و .. از زبان جدید استفاده می­‌کردند و در هیچ زمانی از زندگی روزمره یادگیری زبان جدید را فراموش نمی­‌کردند.

۶- از یافته­‌های جدیدتان استفاده کنید
اگر می­‌خواهید یک زبان را به صورت عمیق­‌تری بیاموزید و با گذشت زمان آن را فراموش نکنید، باید دائما آن را در زندگی تکرار و تمرین کنید شما می‌­توانید برای یادگیری دقیق­‌تر بین زبان­‌هایی که بر آنها مسلط هستید مقایسه ایجاد کنید و شباهت­‌های میان آنها را پیدا کنید، دوقلوها از این روش استفاده می­‌کردند و همین کار موجب افزایش دامنه لغاتی که می آموختند شده بود.

۷- برای انگیزه بیشتر تنوع ایجاد کنید
همانطور که اشاره کردیم تعیین هدف و برنامه ریزی بر اساس اهداف مشخص شده، مهم­ترین بخش از یادگیری یک زبان جدید است اما از موضوعات متنوع در این زمینه هم نباید غافل شد، یکی از این موضوعات استفاده از منابع مختلفی است که با آن زبان صحبت می­کنند، مثل رسانه­‌های مختلف، دوقلوها برای تقویت زبان ترکی به برنامه­‌های رادیویی مثل برنامه‌­های ورزشی فوتبال گوش می­‌دادند یا در وب اخبار ترکی را دنبال می­‌کردند.

به طور کلی می­‌توان گفت که روش و راهکار ثابت و قطعی برای آموزش یک زبان جدید وجود ندارد و نمی­‌توان هر کدام از روش­‌ها مثل کتاب، رسانه و .. را تنها عامل موثر در آموزش زبان جدید دانست. هر زبانی نیاز به مهارت­‌های اصلی در زمینه نوشتاری، گفتاری، شنیداری و خواندن دارد که هرکدام پیچیدگی مخصوص به خود را دارند برای مثال ما از کلاس‌­های متعدد برای آموزش زبان استفاده می‌­کنیم اما توانایی برقراری ارتباط و تعامل با افراد بومی آن زبان را نداریم و با توجه به این مساله نباید تنها به کلاس اکتفا کنیم و باید منابع دیگر را بیشتر بررسی کنیم تا در هر ۴ مهارت مسلط شویم.

منبع : babbe

نظر شما برای “این ۷ ترفند به شما کمک می­‌کنند که در عرض یک هفته هر زبان جدیدی را که دوست دارید بیاموزید”



مطالب مرتبط
تماس با پشتیبانی شهر هنر
close slider




Mountain View

نام شما (الزامی)

ایمیل شما (الزامی)

موضوع

پیام شما